wtorek, 25 grudnia 2012

Przybory rysownika

Jak każdy wie, do rysowania potrzebna jest kartka, ołówek i gumka. Oprócz tego chęci i "wena".
Mimo, że chęci czasem są ogromne, nie możemy czegoś narysować bo nie mamy weny - dosyć często się z tym spotykam.

       Znalazłem na internecie idealny cytat:
         "We­na jest jak kot. Chodzi włas­ny­mi dro­gami, ale wra­ca. Zaw­sze." 

Przejdźmy do rzeczy. Chciałem w tym poście umieścić wszystkie znane mi przybory, które umilą wam pracę podczas rysowania i ogólnie tworzenia swoich dzieł.
  1. Przybory do rysowania (polecam głównie przybory jednej z najlepszych firm: KOOH-I-NOOR):
Ołówki KOOH-I-NOOR
  •   ołówki : H, H2, H3, H4, H5, H6, H7, H8, H9, H10, HB, F, B, B1, B2, B3, B4, B5, B6, B7, B8.
Najtwardsze to wszystkie H i HB. tworzą jasne linie o podobnej grubości, które przydają się do szkicowania wstępnego rysunku.

Ołówek techniczny - F - o średniej twardości.

Wszystkie ołówki B - miękkie. Do cieniowania, zaznaczania ciemniejszych obszarów, ale także do szkicowania.

Numery ukazują "grubość" ołówka, np. ołówek B8 jest  ciemniejszy od B6.

Sepia w ołówku
  • sepia w ołówku: jasna, ciemna. Widziałem również różne kolory m.in. jasnobrązowa, czerwona.
 Sepia wspaniale wygląda w połączeniu z pastelami lub węglem


Węgiel w ołówku
  • węgiel w drewnie, węgiel w ołówku, węgiel w sztabkach.
Polecam węgiel w ołówku lub w drewnie. rysuje się podobnie jak ołówkiem a efekty powalające !
Oczywiście trzeba troszkę poćwiczyć aż dojdzie się do wprawy :)

   

2. Przybory do ścierania i rozcierania, strugania (Również firmy KOOH-I-NOOR - najlepsze).
Gumka chlebowa
  • gumki: gumka do mazania, gumka "myszka", gumka chlebowa.
gumka do mazania - pozwala "rozetrzeć" np. tło i inne duże elementy na rysunku.
gumka "myszka" - podstawowa gumka, która zetrze prawie wszystko (ma problemy ze starciem grubszych i mocniejszych linii)
gumka chlebowa - bardzo dobra gumka, dzięki swojej plastyczności pozwala dotrzeć w miejsca nawet najmniejsze, gdzie zwykła gumka sobie nie poradzi.
 Można ją uformować w dowolny kształt.
Wiszer

  • wiszer
wiszer - narzędzie służące do osłabiania, zmiękczania i rozmazywania kreski, pozwalając na uzyskanie efektu zamglenia lub rozmycia.

Strugaczka
  • strugaczki: w sklepach występuje duży wybór strugaczek począwszy od metalowych zakończywszy na plastikowych. Różnokształtne. Najlepsze są te, które posiadają dwa miejsca na struganie : mniejsze i większe. 






            To by było na tyle jak dotychczas. Jeśli sobie coś przypomnę na pewno dopisze. :)
 








                          

2 komentarze:

  1. Bardzo fajny post. Dowiedziałam się, że istnieje coś takiego jak wiszer. Chociaż w mazaniu (czytaj sztuce) jestem obeznana, sama rysuje węglem i jestem posiadaczką mojego ukochanego ołóweka B9 - cudeńko ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem tego samego zdania jeśli chodzi o przybory do rysowania - zazwyczaj korzystam z koh-i-noor'ów.

    OdpowiedzUsuń