piątek, 28 grudnia 2012

Krok po kroku - nos

:) Po krótszej przerwie postanowiłem wziąć się do pracy. Jak obiecałem tak zrobiłem ( bo ja często dotrzymuje obietnic :D ). Mam dla was poradnik krok po kroku jak narysować nos. Może nie koniecznie idealnie mi to wyszło z powodu tego, że jest już dość późna godzina, ale myślę że przedstawię wam mój  "szablon" jak rysować nos, a wy poprawicie go sami na swoich kartkach :).
(Możecie powiększyć zdjęcia naciskając na nie). Przepraszam za jakość tych zdjęć.

PENY ROZMIAR ZDJĘĆ DOSTĘPNY W GÓRNYM MENU "KROK PO KROKU"

   PORADNIK - JAK RYSOWAĆ NOS


 1. Ołówkiem HB lub H rysujemy kółko, może to byś troszkę spłaszczone kółko "przy biegunach" haha :) Zależy jaki chcecie uzyskać czubek nosa.
 2. Do kółka dorysowujemy w górę kreskę w taki sposób jak na zdjęciu obok. Ołówkiem HB lub H.
 3. Robimy dokładnie to samo co w punkcie 2, po drugiej stronie kółka.
 4. Dorysowujemy "skrzydełka" po lewej i po prawej stronie kółka
( jak na zdjęciu obok)
 5. Dorysowujemy boki "skrzydełek" nosa ciągle tym samym ołówkiem. Już mamy mniej więcej nadany kształt nosa.

 6. Delikatnie ołówkiem HB lub H przedłużamy linie boczne. Łączymy boki "skrzydełek" nosa do kółka. Od "skrzydełek" rysujemy przez środek kółka cienką linię.





 7. Zaznaczamy mocniej ołówkiem B4 "dziurki" od nosa i linie proste idące od kółka w górę "chrząstkę po środku nosa". ( jak na zdjęciu obok)


 8. Zaznaczamy mocniej ołówkiem B8 "dziurki" od nosa i "skrzydełka" nosa. Ścieramy gumką chlebową (lub zwykłą, jeśli takowej nie posiadamy) linie u dołu ( po prawej i po lewej od kółka u dołu).
 9. Zaczynamy delikatnie cieniować np. ołówkiem B4. Troszkę mocniej cieniujemy skrzydełko nosa. Z drugą stroną robimy tak samo.
 10. Cieniujemy środek nosa do linii środkowej kółka ołówkiem B4.
 11. Ścieramy górną linię kółka, cieniujemy ciemniejsze elementy na nosie ołówkiem B4. jaśniejsze elementy cieniujemy delikatnie ołówkiem HB, białe miejsca pozostawiamy białe ( jeśli je przypadkowo zacieniujemy zawsze możemy skorzystać z gumki chlebowej lub zwykłej).
 12. Ołówkiem B8 zaznaczamy najciemniejsze elementy. Robimy delikatne przejścia ołówkiem HB między cieniami. Zaznaczamy mocniej ołówkiem B8 "chrząstkę" (linie, które ciągną się do góry)
 13. Ścieramy niepotrzebne cienie, poprawiamy przejścia między cieniami.


 14.  Tak prezentuje się narysowany nos. Mogę stwierdzić, że "mój" nos pozostawia wiele do życzenia, nie będę szukał tłumaczenia ale szybko rysowałem. Jednak chciałem wam przedstawić jak w łatwy sposób narysować nos.








Teraz wy spróbujcie swoich sił i narysujcie nos :). Koniecznie prześlijcie mi wasze rysunki z nosami :D.
 Jeśli znajdę czas to poprawię te rysunki i wstawię ładniejsze.

P.S Przepraszam za te opisy. Niestety nie znam dokładnej anatomii nosa, mam nadzieje że będziecie wiedzieć co miałem na myśli, jeśli nie to pytajcie w komentarzach lub wysyłajcie do mnie e-mail ( formularz kontaktowy po prawej stronie ). 

Wkrótce poradnik krok po kroku jak rysować usta :) ZAPRASZAM !  

9 komentarzy:

  1. Świetnie podajesz wskazówki ;)
    Oczy są, nos jest xd Brak ust :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poradnik jak rysować usta wrzucę niebawem :) najpierw muszę narysować i zrobić zdjęcia :). Możliwe, że jutro jak znajdę czas sporządzę taki poradnik. Dziękuje serdecznie i pozdrawiam

      Usuń
  2. Bardzo fajny i prosty sposób, jeśli rysuje się z głowy. Gorzej, gdy rysuje się konkretną osobę z danego zdjęcia, wtedy może być już trudniej, ale nie wykluczone, że da się. :) Dodaję do obserwowanych i liczę na to, że i Ty zajrzysz na blog z moimi rysunkami. Piątka!

    madeleineironique.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przyznać że twoje poradniki są extra :) Na pewno będę tu wpadać i z niektórych korzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. hej kiedy wrzucisz cos nowego? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. No ładnie rysujesz ! Według mnie oczywiście, sam bym tak chciał no ale nie mam talentu...a szkoda :(
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nos to moja pięta Achillesa. :/ Nigdy nie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń